BMW M drijfstanglager service
BMW heeft een aantal fantastische M modellen, wil je optimaal blijven genieten van deze motoren dan hebben ze een beetje aandacht nodig. 

Één van de aandachtspunten zijn de drijfstanglagers.
De drijfstanglagers die door BMW zijn gebruikt zijn ontworpen om levenslang mee te gaan, helaas is dit bij veel M modellen in de praktijk niet het geval.
Een toerenbegrenzer bij 8400 toeren/min i.c.m veel vermogen zorgt voor een uitdaging van het oliesmeersysteem.
Bij bijna alle atmosferische BMW M motoren blijkt dat de drijfstanglagers dit niet prettig vinden.
De oliefilmlaag tussen de drijfstanglagers en krukastap kan door slechte smering worden doorbroken. De werkende kracht van de zuiger die via de drijfstang op de krukastap werkt, is op dat moment hoger dan de hechting van de oliefilmlaag en oliedruk op de krukastap. Dit komt vooral voor in de hogere toeren. Elke keer wanneer de oliefilmlaag wordt doorbroken slijten de drijfstanglagers een beetje met als gevolg dat de lagers vroegtijdig aan vervaging toe zijn, bij deze M3 waren we net op tijd.

Bij normaal weggebruik raden wij aan deze lagers bij 100.000 km te vervangen.
Slijten de lagers zover dat de krukas beschadigd raakt dan is er kans op motorschade. Hierbij moet de krukas of zelfs de hele motor vervangen worden. Deze kosten zijn natuurlijk vele malen hoger dan het vervangen van de lagers.
Bij deze modellen is het raadzaam de drijfstanglagers bij 100.000km te vervangen.
𝗘𝟯𝟬 𝗠𝟯
𝗘𝟯𝟲 𝗠𝟯
𝗘𝟰𝟲 𝗠𝟯
𝗘𝟵𝟬/𝗘𝟵𝟮/𝗘𝟵𝟯 𝗠𝟯
𝗘𝟮𝟴 𝗠𝟱
𝗘𝟯𝟰 𝗠𝟱
𝗘𝟯𝟵 𝗠𝟱
𝗘𝟲𝟬 𝗠𝟱
𝗘𝟮𝟰 𝗠𝟲𝟯𝟱𝗰𝘀𝗶
𝗘𝟲𝟯 𝗠𝟲
𝗘𝟲𝟰 𝗠𝟲
𝗘𝟯𝟲 𝗭𝟯𝗺 𝗰𝗼𝘂𝗽𝗲/ 𝗿𝗼𝗮𝗱𝘀𝘁𝗲𝗿
𝗘𝟱𝟮 𝗭𝟴
𝗙𝟭𝟬 𝗠𝟱
𝗫𝟱/𝗫𝟲 𝗠
𝗭𝟰𝗠 𝗘𝟴𝟱/𝗘𝟴𝟲